Zprávy od vody

Kapři sucho a vedro na Orlíku

Letošní rok byl co se týče srážek na jaře a v létě silně podprůměrný. Zima také neukázala vůbec svojí silnou stránku a ani si nevzpomínám, jestli vůbec sněžilo. Tyto faktory měli za následek, že na údolní nádrži Orlík je hladina někde o deset metrů na sloupec dole.Nechci komentovat lidský faktor, který to také zapříčinil a že v Praze musí mít kvůli elektrice dostatečný průtok. Nebylo vůbec lehké se s touto situací na tak těžké vodě, jakou bezpochyby Orlická přehrada je vypořádat.

26.11.2015 2 minuty čtení

Měli jsme s bratrem naplánováno, že se podíváme na kapry na začátku srpna. Už několikrát se mi osvědčilo vnadit ještě několik dní před samotným příjezdem na místo. Někdy to těm podvodním tvorům prostě déle trvá než se naučí na místo se vracet a bez strachu žrát. Není to jako někde na rybníku. Jako návnadu jsem zvolil kukuřici, pšenici a řepku a boilies. Nastal den D a my celí natěšený přijíždíme na břeh Vltavy. Po týdnu poctivého krmení začínáme se samotným lovem. Nechci tady rozepisovat den po dni našeho lovu. Jen musím konstatovat, že jsme z toho byli velmi zklamáni. Zkoušeli jsme úplně všechno. Různé montáže, boilie hloubku atd. Chytili jsme jen pět menších kaprů. Nakonec se povedl jeden přece větší kapr. Kolem půl čtvrtý ráno přišel záběr na jednu kuličku Pop-up Compot N.H.D.C od Lukáše Krásy. Aspoň menší záplatou byl pěkně stavěný šupík 10 kg 80 cm. Samozřejmě putoval jako všechny ostatní kapři zpátky do svého živlu.

Kromě jediného kapra, který zabral na panáčka všichni ostatní zabrali právě na tuto zázračnou pop-up od LK Baits. Také bych chtěl podotknout, že po dobu našeho pobytu panovalo obrovské vedro kolem 40 stupňů celsia a za deset dní pršelo přibližně deset minut. Prostě smůla. Nechalo se chytat jen od večera do rána a nebýt povoleného lovu nonstop na této svazovce, tak se možná nedočkáme žádného záběru. Ale to nás neodradí a každý neúspěch spíše nabudí k lepším zítřkům. Všem rybářům, kteří nevidí rybu jen jako kus masa přeji Petrův zdar.