Zprávy od vody

Ostrov nad Oslavou - Ondřej Švanda

02.07.2009 3 minuty čtení

Ostrov nad Oslavou

Odjíždíme na výpravu na soukromí revír nedaleko Ostrova nad Oslavou, kde máme několik dní dopředu rezervované místa, na kterých budeme následně lovit.  Přijíždíme ve čtvrtek na místo za deštivého počasí, které ale nemůže žádného rybáře přeci zaskočit. Následuje rozbalování potřebných věcí, hledání zajímavých míst ve vodě a následné označení tyčovími bójemi. Zde můžeme lovit na tři pruty, a taky toho využíváme. Pruty jsem rozmístil především s úmyslem, co nejrychleji najít ryby. Jeden prut pokládám mezi pařezy na mělkou vodu a přikrmuji pouze 15 kuliček boili Královského lososa s Frankfurtskou klobásou, druhý prut nechávám na korytě, na který jsem nastražil boili URF s Ananasem a k tomu jsem použil Red Fish halibut peletu, místo jsem prokrmil boilím a větším množstvím pelet a kolem jsem rozházel  7kg řepky.

Třetí pokládám u svého břehu a nastražuji malou halibut peletu. Záběry začaly přicházet až druhý den, ale o ryby jsem přicházel. Po čtvrte rybě, které se mi nepodařila dostat na břeh, mi nepřidávala daná situace na klidu. Přichází další deštivý večer, tak honem převážíme pruty a jdeme spát. Klukům přicházeli celou noc záběry, já bez odezvy. Je sobota a už unavený a neklidný jdu převážet pruty a najednou zjistím, že jsem ve vodě v nějaké překážce. Říkám si tak to teda ne a jedu opět hledat nové místo. Jelikož nevlastním echolot, pomáhám si kotvičkou a olovnicí. Posouvám bójku o pouhé 2 metry, montáž už nepokládám z pravé strany ale z levé.

Záběry začaly chodit, jak už to bývá poslední den. Kolem 6 hodiny ráno mám první kontakt s rybou. Od této doby jsem nestíhal převážet. Do 1 hodiny odpoledne jsem udělal 8 záběrů a z toho 7 z nového místa na mělké vodě, kde je spousta pařezů. Ryby se doslova pobláznily do boilí co jsem používal, a jakou pak máte radost, když z ryby doslova teče vaše boilí spolu s řepkou, kterou jsem krmil. Míry ryb se mi pohybovali od 60-76cm. Největší kapři měli 76cm 9kg, 73cm 8.5kg, 76cm 6.8kg. Každý by si měl vzít ponaučení, že i soukromá voda muže překvapit a podcenit lovné místo se muže stát osudné. Takové ryby bych ale taky nenachytal bez pomocí kolegů, co mi pomáhali s rybami do podběráku a převážet pruty, a take firmě Mikbaits za velmi kvalitní boilí.