Zprávy od vody

Příběh od vody: případ ztraceného prutu.

Jaroslav Půta je neodmyslitelným členem našeho týmu Chyť a pusť. Kolem rybařiny se točí už asi 30 let, aktivněji 10. Když zrovna nezpracovává objednávky nebo neradí rybářům na prodejně, tak rybaří. Jak jinak. V rozhovoru se rozepsal o jedné jeho „story“ od vody, která stála za samostatný článek. Tak se do něj pusťte. To byste nevěřili, co všechno se dá u vody zažít.

12.04.2019 3 minuty čtení Komentář (4)

Začalo to docela nevinně

Rád chytám na malé a nehluboké řece v Plzni, nedaleko od místa, kde bydlím. Ta řeka mě vždy něčím překvapí. Proto tam chodím rád. A to i přesto, že trofejními rybami plná určitě není. Bylo krásné odpoledne a já více než rybolovu se věnoval grilu a kamarádovi, co přišel ochutnat maso. Přinesl i něco na zapití.

Tady se to zvrtlo

Do dnes nevím, jestli mě zradil naviják, nebo jsem byl opojen pivem a zapomněl povolit brzdu na navijáku. Netrvalo totiž dlouho a krátce po náhozu a přišel záběr. Ten se samozřejmě na nic neptal a já k prutu okamžitě vyrazil. Řeka má však podemleté břehy. Vybavuji si, jak jsem při snaze chytit prut z letících vidliček, najednou šlapu do prázdna. A jsem ve vodě. Jakmile jsem otevřel oči, vidím, jak prut mizí v dáli. Marně se po něm natahuji, avšak ryba na druhém konci je o dost rychlejší a prut mizí v pod hladinou.

Když to odmítáte vzdát

Celý mokrý jsem se rozhodl přebrodit řeku a prut najít. Procházel jsem ji zhruba 2 hodiny, chodil od břehu ke břehu, ale prut se mi bohužel najít nepodařilo. Cítil jsem se poražen. Celý mokrý a smutný jsem odcházel domů jako vodník, kterému kape ze šosu. Cestou jsem přemýšlel nad místy, které jsem prohlížel a jestli jsem to udělal pořádně.

Druhý den ráno jsem zabalil věci včetně plavek a dlouhého klacku ke snadnějšímu nalezení svého prutu. Po dopoledni stráveném v řece jsem mohl říct, že vím o každé díře, větvi či větších kamenech. Jen jedno jsem netušil – a to, kam zmizel můj prut. Bezúspěšně jsem ten den odcházel domů.

Zázraky se občas dějí

Zkoušel jsem to asi ještě desetkrát. Poté jsem hledání vzdal. Tím příběh ale nekončí. Uplynul zhruba měsíc a přijel na ryby za mnou táta, koukl na mé oblíbené místo a řekl: „tady budou štiky, dám tam rybičku“. Neuteklo ani dvacet minut a dočkal se záběru. Splávek zmizel rychle pod vodu, z navijáku vlasec mizel, a proto se rozhodl rychle seknout.

Jeho ruce reagovaly hbitě a rychle. Říkal jsem si, že to není ani možný, protože tak ohnutý prut jsem dlouho neviděl. Uteklo pár sekund a všiml jsem si divného chování prutu i navijáku. Bylo mi v tu chvíli jasné, že táta bohužel žádnou štiku nemá. K mému úžasu mě jeho úlovek, ale přecejen mile překvapil. Táta vytáhl z vody můj ztracený prut! On by měl sice větší radost ze štiky, ale já skoro nevěřil svým očím a žasl nad „úlovkem“. Štiku jsme ten den nechytili. Nevadí!

Petrův zdar

Komentáře ke článku (4)

jirka 22.04. 17:38:52

MAM PODOBNOU SKUŠENOST AKURAT ŽE PRUT SEM HONIL ASI HODINU VŽDY SE OBĚVIL ZMIZEL OBĚVIL ZMIZEL A PAK JEN ZMIZEL A UŽ HO NIKDY NENAŠEL JOO ZA CHYBY SE PLATÍ ZAPOMĚL JSEM POVOLIT BRZDU

Tomáš B. 24.04. 14:46:22

Jarda Půta je perfektní prodavač a rybář! Rád za ním chodím pro rady. Doporučuji.

Filip 27.04. 21:03:01

No mě se to povedlo dneska :D na Krašovickém rybníku krásnej záběr. Prut mizel do vody já zaním myslím si že jsem byl první kdo se letos už koupal:D prut nemám snad si ho tam odlovím zpět :D

Tomáš 11.05. 23:25:33

Rád chodím vláčet na řeku Jihlavu. Začal jsem od mostu pod Ivání. Snažil jsem se vyhýbat pilířům, protože tam jsou uvízlé různě velké klacky, ale přesto jsem svého woblera zavěsil. Po chvilce přetahování jsem uvolňoval woblera z vylovené šňůry. A protože nemám rád, když rybáři nechávají na břehu silon, nebo šňůru, snažil jsem se šňůru vytáhnout. Moje snaha byla korunovaná fídrovým prutem Mivardi s navijákem. Naviják byl plný bana -nepoužitelný. Prut po očištění od řas a bahna ještě tři roky sloužil, nachytal ještě dost ryb, než praskl střední díl.