Zprávy od vody

Zápisník příběhů Chyť a pusť část.1

Je zhruba polovina ledna a pro mnoho z rybářů to znamená dobu, kdy přemýšlí o uplynulé rybářské sezóně. Někteří proto, aby se poučili z chyb a jiní, aby si vybavili krásné vzpomínky, které strávili u vody při honbě za šupinatou láskou.

26.02.2020 5 minut čtení

Já jsem jeden z těch, kteří v tomto období tráví svůj volný čas nejraději na břehu své oblíbené řeky Berounky. V tuto dobu je tam neuvěřitelně krásně a mám tak možnost v klidu si vybavit zážitky, které mi zůstaly v hlavě a už se nikdy neztratí. Tiše sedím a hlavou mi běží vzpomínka na čtvrtou loňskou výpravu na řeku Labe, kam jsme odjeli natáčet další příběh Chyť a pusť s názvem Retro.

Už při cestě jsem věděl, že tato návštěva řeky bude zcela jiná a něčím výjimečná. Díky Jardovi Kučerovi jsem mohl spatřit místa, kde se začala tvořit zvučná jména české kaprařiny.  Na tuto výpravu jsme jeli já, Vojta, Jarda a Kuba. Samozřejmě nesměly chybět Maya s Annie, které vždy dodají radost a energii.  Při výběru místa a pozorování okolí jsem na všech třech viděl, s jakou zálibou a nadšením pobíhají po břehu. Jarda s nostalgickou náladou vypráví, kde kdysi s Vojtou a Kubou rybařili a já vidím, jak se snaží zamáčknout slzu dojetí.

Nakonec se Jarda s Kubou usazují sto metrů pod námi. Labe zde není široké, a proto volíme strategii plošného zakrmení lovného místa pomocí Halibut pelet Chyť a pusť a Jardovo oblíbeným Partiklem originál, který jsme ještě doplnili o kuličkové pelety též z Jardovy dílny. Jako nástrahu pod háček jsme zvolili na jeden prut kuličkovou peletu se čtrnácti milimetrovou plovkou a na druhý jsme nastražili Robin Red carp peletu Chyť a pusť. Tyto kombinace jsou vhodné pro rychlé chytání a docílení rychlých záběrů. Taktika se ukázala jako správné rozhodnutí a odchytala většinu ryb výpravy. Ryby začaly být aktivní už první večer. Seděli jsme a já hltal neuvěřitelná  vyprávění a fotky nádherných kaprů z Jardových alb, které na těchto místech ulovili. Samozřejmě nesměl chybět Vojtův humor. Myslím si, že jsme v ten okamžik byli všichni šťastni.

Další den přijel i kameraman Tomáš, takže jsme měli plné ruce práce a zažili spousty legrace. Ulovili jsme dost menších kaprů, ale ten, za kterým jsme přijeli, jako naschvál, ne a ne přijít.

V poslední večer našeho dobrodružství mám opět své tušení, že teď to přijde.  Strašně jsem si přál, aby kluci měli štěstí a povedl se jim alespoň jeden labský tahoun. Hned v zápětí slyším Vojtův starý carpsounder vydávat onen libý tón. Vojta vyskočil a už svírá v rukou svůj prut a podle tahu vidím, že má to štěstí zažít ďábelskou přetahovanou s labským mohykánem. Zhruba po dvaceti minutách Kuba podebírá Vojtovi neuvěřitelně širokého šupináče.  V tu chvíli z nás všech spadl obrovský kámen a my mohli položit na podložku nádherného třináctikilového kapra. Gratuluji Vojtovi, který ho právě váží, a vidím to štěstí, které má v očích. Pouštíme kapra zpět do svého domova a připíjíme šťastnému lovci naší oblíbenou Tullamorkou.

Ten večer všichni rychle usínáme, abychom mohli opět alespoň na těch pár hodin znovu nahodit. Ráno Vojtovi přichází ještě 80 cm dlouhý amur. Dopoledne balíme věci. Při loučení s vodou je mi jasné, že Jardova s Kubou zde nejsou naposled. Oba totiž dostali labskou horečku a určitě se budou chtít vrátit brzy zpět. A o tom si budem povídat přeci. A kdy? No zase příště…