Zprávy od vody

Znovu a zas Dyje 5 - Ondra Švanda

Uběhlo pouze několik málo dní a znovu sedím před domem nachystaný na další boj na moravském moři. K vodě se dostáváme okolo poledne, kde na nás čeká dobrý kamarád Horda. Odnášíme věci na místo.

13.10.2010 4 minuty čtení

Uběhlo pouze několik málo dní a znovu sedím před domem nachystaný na další boj na moravském moři. K vodě se dostáváme okolo poledne, kde na nás čeká dobrý kamarád Horda. Odnášíme věci na místo, v autě nenecháváme pro jistotu žádné cennosti. Ne jednou jsem od kolegů rybářů slyšel o odcizení vybavení a jiných věcí. Lidem co to dělají, přeji do života hodně štěstí. Vodní hladina se krásně vlní, některé vlny dosahují čtvrtého schodu. Kluci jedou na vodu najít nějaké místa pro samotný lov. Po chvíli se vrací ke břehu s nepořízenou, můj nový echolot je vybitý a jinou baterii nemáme.

Spěchám do rybářství, kde mi baterku do večera dobijí. Večer dostáváme montáže konečně do vody a kluci dostávají do noci i nějaké záběry. Velice nerad jsem večer pokládal na místo, které jsem neznal. Jsou 2 hodiny ráno, sedím na schodech, piju kávu a sleduji noční hladinu. Konečně se utišil vítr, jdu na vodu najít nové místo, kde položím ráno montáž. Přes den vše ještě vylazuji, čistím místo od starých vlasců, abych předešel následné ztrátě ryb. Odpoledne mi přichází první záběr od lysce 76cm. Do večera už další rybu nezdolávám.

Během dalšího dne mi přichází pěkný šupináč 88cm 11.9kg a o pár hodin další pěkný lysec okolo 75cm, večer ještě jeden menší šupináč 73cm. Je čtvrtek a před námi předposlední den výpravy. Velká únava se na mě začíná podepisovat, moc jsem toho nenaspal. Přes den se rozfoukává jižní vítr, který mám velice rád. Na odpolední pokládání montáží chystám nové návazce. Připravil jsem novou taktiku krmení a rozmístění montáží na lovném místě. Na oba pruty dávám vysušenou Mag. Oliheň XTR a jednu kuličku nadlehčím plovoucí kuličkou. Na místo přikrmuji pouze pár kuliček boilí, tak abych co nejméně zaujal malé ryby.

Strategie zabrala, po pár hodinách se na břehu těším z pěkného lysce 10.5kg, kterého jsem si velice přál. Pokládám montáž na stejné místo, ze kterého přišel záběr. Sedíme dlouho večer na hrázy, hodnotíme uplynulé dny a jen tak popíjíme studené pivo. V 23 hodin si jdeme lehnout, beru lehátko a přesouvám se na hráz k prutům. Sotva usínám, budí mě zpět do reality pěkná jízda. Rybu odvracím od vázek, vracím se k lehátku pro čelovku a boty které se mi nepodařili trefit. Vyrážíme za rybou, která si to míří do boku přes ostatní vlasce. Po dramatickém souboji, kdy narazil kapr do člunu, se daří podebrat. Na břeh si dovážím další velkou rybu a to 92cm 14.5kg.

Totálně vyčerpaný ulehám do spacáku nabrat nějaké síly před cestou domů. Ráno mě probouzí déšť, který dopadá přímo na spacák. Brzy ráno musíme zabalit věci a odjet zpět domů, kde na nás čeká všední realita. Ve chvíli kdy píšu tyto řádky, docházím do školní lavice a jen marně si přeji vrátit se zpět pod Pálavu.

Tímto bych chtěl poděkovat Jardovy, který mi dovolí, prostřednictvím Chyť a Pusť podělit se o své zážitky, z kapraření a také firmě Mikbaits, která mi mnohdy nedovolí se na rybách vyspat.