Zprávy od vody

Po roce se to znovu povedlo - Ondřej Švanda

11.08.2010 4 minuty čtení

Je tomu bez týdne rok, co jsem na mé milované D5 zabouchnul dveře u auta a odjel zpět domů do Nového Města na Moravě. V tu chvíli by mě jen těžko napadlo, že žádná plánovaná výprava zpět pod Pálavské vrchy nevyjde. Je sobotní deštivé ráno, když vyrážíme vstříc novému dobrodružství. Po cestě mi vrtá hlavou, jestli vybrané místo mezi Šakvicemi a Zaječím bude to správné. Po příjezdu k vodě jsem si jist, že to bude týden utrpení a více než rybolovu si užiji surfaře, kteří bezhlavě brázdí vodní hladinu. Už dávno bych měl postavený bivak a dolaďoval taktiku lovu, tentokrát ležel na místě, kam jsme ho při nakládání umístili.

Po domluvě s mámou a Markem zvedám telefon a spojuji se s p. Grégrem, abych zjistil jak je na tom jeho auto kemp s volnými místy. Uvolnilo se mu jedno místo do úterý a pak je možnost přesunout se do chatky. Radostně rušíme ubytovaní v nejmenovaném kempu a vracíme se zpět do osvědčeného Strachotínu. U závory už netrpělivě čeká dobrý kamarád, který se na pár dnů výpravy přidá. Letos si umisťuji bivak rovnou pod hráz, abych předešel poničení některé z dalších tyčí u bivaku. Neustále jsem velkým dlužníkem Jardy Kučery, který mi ochotně obstaral novou. Stavíme stojany, nafukujeme čluny a vyrážíme zmapovat vodu.

Pokládám montáž, na kterou přihazuji pár kuliček boili a pelet, stojany připevněny k zemi, horká káva v hrníčku, prostě vše jak má být. První záběr přichází brzy ráno na můj pravý prut. Bohužel o rybu jsem přišel, když mi uřízla kompletní montáž. Dlouhé dny střídají krátké noci a pořád bez kapra. Klukům se daří zdolávat kapry do 8kg, jen moje pruty čekají na další záběr. Nezbývá než jezdit po vodě a hledat nové místo, v úterý ráno mám na prutu konečně menšího kapra. Je středa a mě se to začíná rozjíždět, za ráno 2 kapři do 74cm, teď už zbývá vyladit pouze velikost ulovených kaprů. Na večer přichází další záběr a odměnou za veškerou námahu je krásný kapr lysec 9.5kg. Do hodiny další záběr a tentokrát po 3 dnech opět na pravý prut. Po pár domotáních na navijáku je jasné, že ten ze břehu nepůjde.

Sedáme do člunu a jdeme pro něj na vodu. Kapr klidně čeká 1m pod hladinou, opírám se do prutu a kapr se poprvé objevuje na hladině. Je to velká ryba, zachvátil mě strach, začínám se třást, nechci ho ztratit. S kolegou se domlouváme, že mi ho podebere na poprvé jen, jak to bude možné. Po pár minutách je kapr v podběráku, neubránil jsem se radostnému výkřiku. Kapr měří 97cm a váží 18.6kg. Bez dvou dnů je to po roce nový osobáček na stejném místě. Kapra pouštím z náruče a přitom mu domlouvám, aby na sebe dával pozor. Do pátku zdolávám pár menších kaprů do 74cm. Na konto si také připisuji další otravné jeseny.  Poslední noc se přichází rozloučit lysáček 9.3kg. Je sobota, naše výprava u konce. Na řadu přichází méně oblíbené balení věcí a odjezd domů. Za 8 dnů jsem na Pálavě zažil snad všechna počasí, měnil se tlak a den co den se proměňovala teplota vody. Tak snad zase brzy na D5 za stálého počasí.