Zprávy od vody

Rakvice - Tomáš Kablásek

07.10.2010 3 minuty čtení

V neděli večer se mě honí hlavou,co budu dělat celý týden, nenapadá mě nic jiného,než jet na ryby. Tak zvedám telefon a volám mému kamarádovi Radimovi, jestli by se mnou nejel na dvě noci na ryby na jednu menší svazovou vodu. Samozřejmě, že odpověď zní ano, tak balíme všechny potřebné věci a vyrážíme.

Po příjezdu k vodě mě děsí kolik je tady automobilů jsem hodně zklamán ale i přesto tady zůstáváme a hledáme volné místo. Ještě než máme vybalené všechny věci, já už držím kobru a kobruju boiliesy a pelety směrem na mé lovné místo.

Chvíli na to letí montáže do krmeného místa. Netrvá to dlouho a je tu pár záběru od malých, ale pěkných kapříků. Radima velmi udivuje, jak jsou ti kapříci z téhle vody stavění a jakou mají sílu říká si, že chytit tady kapra 10kg+ by bylo naprosto úžasné. Jenže to se nám vůbec nedaří a pořád bojujeme s těmi hladovými malými kapříky o velikosti 55cm.

Nemůžeme se jich zbavit, už jsme zkoušeli skoro vše co nás napadlo, ale nikdy to netrvalo dlouho a zase jsme ji měli na prutě. Po  dvou nocích se rozhodujem, že jedeme domů. To nemá cenu se tu trápit a tak začínáme skládat bivak a v tom dostávám na pravý prut padák, dobíhám k prutu zasekávám a začíná suprový souboj, který si ze všech sil užívám.

Asi po třiceti ti minutách navádím do podběráku krásného amura o délce 100cm a bezmála 14kg. Následuje pár fotek a puštění zpět do svého rodného živlu. Okolní masaři vůbec nechápou, co to je za rybu a jen stojí a koukají na tu nádheru. Ještě posílám rychle montáž na stejné místo, ale už přichází jen naše tradiční pětapadesátka. Dobalujeme věci a razíme směr domov.